3 wskazówki, jak przygotować się na produktywny tydzień

Cześć!

Witam ponownie w Klubie Produktywności. Co niedzielę zbieram praktyczne wskazówki, które pomogą Ci przygotować się na produktywny tydzień.

Dzisiejszy Temat: 3 wskazówki, jak przygotować się na produktywny tydzień

Wskazówka 1: Unikaj przesuwania nieukończonych zadań na następny dzień

Kiedyś zmagałem się z ciągłym przekładaniem nieukończonych zadań z jednego dnia na drugi.

Zwykle dzieje się tak, gdy nagle coś ci wyskoczy, gdy czujesz się sfrustrowany lub zaniepokojony niedokończonymi zadaniami.

Oto, co powinieneś zrobić zamiast tego.

Pod koniec każdego dnia przenieś wszystkie niedokończone zadania do inboxu (twojej skrzynki na wszystkie nowe wpisy).

Kiedy będziesz miał wolną chwilę, wieczorem lub następnego dnia, przejrzyj swoją listę to-do. W ten sposób będziesz świadomy swoich zobowiązań na każdy dzień przed ustaleniem nowego, bardziej realistycznego terminu.

Wskazówka 2: Doceniaj swoje codzienne wysiłki

Pamiętam, że czułem się nieproduktywny, ponieważ miałem kilka niewykonanych zadań na mojej liście, ale kiedy spojrzałem na listę ukończonych zadań, byłem w rzeczywistości bardziej produktywny niż zwykle.

Uczyń praktyką docenianie własnych wysiłków. Możesz to zrobić, zapisując w swoim dzienniku kilka rzeczy, z których jesteś dumny.

Ewentualnie, jeśli tak jak ja posiadasz narzędzie do śledzenia nawyków, zaznaczaj zrealizowane nawyki. Możesz też po prostu przejrzeć swoją listę rzeczy do zrobienia lub appkę to-do.

Zawsze możesz zrobić więcej niż zrobiłeś, ale tak naprawdę liczy się to, że z dnia na dzień robisz postępy.

Wskazówka 3: Zapisz 1-3 rzeczy do zrobienia

Każdego wieczoru przeglądam swoje zadania i terminy na następny dzień, a następnie zapisuję 1-3 rzeczy w notatniku.

Pomysł ten zaczerpnąłem z książki “Make Time” autorstwa Jake'a Knappa i Johna Zeratsky'ego.

Jeśli chcesz dowiedzieć się o niej więcej, polecam poniższą recenzję autorstwa Aliego Abdaala. Jest to jeden z najpopularniejszych YouTuberów zajmującym się szeroko pojętą produktywnością.

Bonus tygodnia: Tracker osiągnięć

Ten Tracker osiągnięć to szablon Notion, który pomaga spisać i śledzić wszystkie cele, a następnie mierzyć postępy w ich osiągnięciu.

Oferuję dziś ten Tracker osiągnięć za symboliczną 1 zł, co stanowi obniżkę w stosunku do zwykłej ceny wynoszącej 19 zł (tylko dla pierwszych 20 osób).

Jest Was już ponad 200 klubowiczów, a to wyraz wdzięczności za czytanie tego newslettera i uczynienie go bardziej dostępnym dla wszystkich.

Cytat tygodnia:

Sposobem na mierzenie swoich postępów jest cofanie się w stosunku do miejsca, w którym zacząłeś, a nie w stosunku do swojego ideału.

Dan Sullivan

Kiedy staramy się być bardziej produktywni, wymagamy od siebie bardziej idealistycznej wersji siebie.

Poświęć teraz chwilę i uświadom sobie, jak daleko zaszedłeś.

Mam nadzieję, że dzisiejsze wskazówki okażą się pomocne i do usłyszenia w przyszłym tygodniu.